:format(jpeg))
Iluminat pentru magazine cu efect de promovare a vânzărilor
Iluminatul vitrinelor și iluminatul magazinelorIluminatul magazinelor face ca produsele din zona de vânzare să fie foarte atractive, de exemplu în brutării, magazine alimentare, dar și în magazine de modă sau librării. Lumina direcționează privirea privitorului și arată gama vizual în cea mai bună formă. Pentru a realiza acest lucru, iluminatul magazinului trebuie să aibă o valoare CRI ridicată de cel puțin Ra 80 pentru a reproduce perfect spectrul de culori în lumina artificială.
De ce ar trebui să utilizați designul de iluminat pentru iluminatul magazinelor
Pentru iluminatul magazinelor se recomandă întotdeauna o proiectare competentă a iluminatului. Acesta încorporează toate caracteristicile tehnice și specifice locației pentru a invita clienții să zăbovească și pentru a evidenția bunurile. De asemenea, designerii de iluminat știu cum să integreze perfect tehnologia de iluminat de ultimă generație în mediul magazinului. Printre exemple se numără iluminatul cu LED de înaltă performanță și cu întreținere redusă pentru magazine sau senzorii HCL care ajustează automat luminozitatea și temperatura culorii în funcție de cursul zilei, susținând astfel bioritmul natural al oamenilor.
Ce trebuie să luați în considerare la iluminatul magazinelor?
:format(jpeg))
Iluminatul de bază, care asigură o luminozitate uniformă în întreaga zonă a magazinului, include
- plafonieră
- Spoturi încastrate
- lampă suspendată
:format(jpeg))
Iluminatul de accent este utilizat pentru a ilumina cu precizie anumite zone de produse sau bunuri individuale, de exemplu, raionul de cârnați și brânză sau o zonă de expunere pentru bestseller-ul curent în librării. Acest aspect al iluminatului magazinului direcționează percepția vizitatorului. Acestea includ:
- Plafonieră
- Spoturi încastrate
- Lampă suspendată
:format(jpeg))
Vitrina este de obicei primul punct de contact cu clientul și are un efect de semnalizare printr-un joc dinamic de lumini și umbre. Iluminatul magazinelor poate juca și aici cu culoarea luminii: Culorile reci ale luminii >4.000 Kelvin transmit prospețime și dinamism, în timp ce culorile calde ale luminii de până la 3.000 Kelvin au un efect confortabil și pregătesc scena pentru prăjituri și produse de patiserie deosebit de gustoase în cofetărie, de exemplu.
:format(jpeg))
Iluminatul rafturilor și vitrinelor este o componentă centrală a iluminatului magazinelor moderne și contribuie semnificativ la prezentarea eficientă a produselor. Iluminatul direcționat poate declanșa impulsuri de cumpărare și poate îmbunătăți experiența clientului. Soluțiile LED cu consum redus de energie nu oferă doar o calitate ridicată a iluminatului, ci și costuri de operare reduse și o durată lungă de viață.
:format(jpeg))
Zonele de checkout și service sunt puncte de contact în sala de vânzări și necesită un iluminat direcționat și funcțional. Iluminatul optimizat asigură condiții de lucru eficiente și creează încredere și orientare pentru clienți. Soluțiile LED moderne combină lumina fără strălucire cu o atmosferă atrăgătoare pentru o impresie profesională până la ultimul metru.
:format(jpeg))
Iluminatul din vestiare influențează sentimentul de bunăstare al clienților și, prin urmare, și deciziile lor de cumpărare. Lumina uniformă, în culori reale, evită umbrele neplăcute și creează o atmosferă plăcută în care clienții își petrec timpul cu plăcere. De asemenea, iluminatul modern cu LED-uri face posibilă selectarea culorii exacte a luminii pentru a se potrivi grupului țintă respectiv.
:format(jpeg))
Magazin de iluminat cu sisteme de șine
Sistemele de șine oferă flexibilitate, deoarece corpurile de iluminat pot fi poziționate oriunde pe șină. În ceea ce privește sistemele de cale ferată, se face o distincție generală între sistemele de joasă tensiune și sistemele de înaltă tensiune. În sectorul de înaltă tensiune, se face o distincție suplimentară între bare de distribuție monofazate și bare de distribuție multifazate, de exemplu bare de distribuție trifazate.
Diferența dintre faza unică și fazele multiple constă în faptul că, în cazul sistemului monofazat, lămpile pot fi doar aprinse, stinse sau dimabilizate împreună. Acest sistem este mai orientat către clientul final. Sunt utilizate spoturi, reflectoare și șine de la același producător.
Sistemele trifazate oferă avantajul de a comuta diferit mai multe spoturi și de a crea astfel scenarii diferite. Compatibilitatea poate exista între producători, de exemplu cu sistemele de șine de la Arcchio.
Aspecte tehnice ale iluminatului magazinelor
Redarea culorilor este dată în Ra, urmată de procentul de redare a culorilor comparativ cu lumina naturală. În prezent, fidelitatea culorilor de 100% se obține numai cu lămpi cu halogen, dar lumina de la iluminatul de înaltă calitate cu LED-uri pentru magazine de la Ra 80 pare deja foarte naturală.
Valorile sub Ra 80 nu ar trebui să fie utilizate în iluminatul magazinelor pentru a evita culori false, neatrăgătoare pe bunuri, ceea ce este deosebit de relevant în industria modei, de exemplu, pentru a evita dezamăgirea clienților.
Un alt factor important pentru calitatea luminii este temperatura de culoare sau culoarea luminii. Acest lucru are un impact asupra modului în care sunt percepute bunurile și, mai ales, produsele alimentare. În acest caz, albul nu este același lucru cu albul.
Temperatura de culoare face ca lumina să pară fie albăstruie și, prin urmare, rece, fie roșiatică și, prin urmare, mai caldă.
În supermarketuri, în special, culorile deschise sunt selectate special pentru diferitele alimente, de exemplu alb cald pentru carnea gustoasă și chiflele crocante. Mănâncă cu ochii!
Cerințe legale pentru iluminatul magazinelor
Trebuie respectate reglementările legale pentru iluminatul magazinelor. Luminozitatea de bază în magazin trebuie să fie de cel puțin 300 lux, și chiar 500 lux în zona caselor. Din motive de confort pentru clienți, anumite zone pot, desigur, să depășească standardele legale, de exemplu în librării, pentru a facilita răsfoirea literaturii de către clienți.
Durabilitate prin iluminatul magazinelor cu LED-uri
În cazul iluminatului magazinelor cu LED-uri, accentul se pune pe durabilitatea ecologică și economică:
- Economii mari de energie datorită wattajelor reduse
- luminozitate ridicată simultană datorită eficacității luminoase îmbunătățite de 100 lm/W
- Redare foarte bună a culorilor de cel puțin Ra 80 până la Ra 90
- Gamă largă de culori deschise disponibile
- Durată lungă de viață de la 50.000 de ore de funcționare
- Nu există radiații IR și UV care să afecteze calitatea produselor
Designul de iluminat de la Lumories.pro sprijină companiile în demersul lor de a deveni o organizație mai eficientă din punct de vedere energetic și mai durabilă prin utilizarea unui iluminat ecologic. Investiția este rentabilă pentru companii în mai multe moduri: programele publice promovează, de asemenea, iluminatul interior și exterior eficient prin subvenții de până la 50 %.
Proiecte de referință pentru iluminatul de succes al magazinelor
:format(jpeg))
Iluminatul modern al magazinului într-o farmacie
:format(jpeg))
Iluminat pentru o combinație 2 în 1 de cafenea și magazin